Tuesday, July 23, 2019
Discuss Internet as a tool to International marketing Essay
Discuss Internet as a tool to International marketing research(implications, advantages & disadvantages) - Essay Example          Market research is a systematic, objective collection and analysis of data about  a particular target market, competition, and/or environment. This type of research must always have some form of data collection, whether it be secondary research or primary research, which is collected direct from a respondent. There are two types of research: quantitative and qualitative. Quantitative research involves numbers. An example, a fast food chain might ask customers to rate the service as excellent, good, poor or very poor. Qualitative research tries to understand how or why things are the way they  are. The research involves more   face-to-face contact. An example, a research might ask a consumers why they have decided to buy a certain type of soft drink.          The Internet has changed how marketing research has changed internationally. Why, percentage wise, half the homes in the  United States have computers. This movement came about for four reasons: the prices of personal computers are decreasing, current home connections, slow, but are now becoming more rapid, companies are spending large amounts of money on small internet- only computers, and the introduction of web television.          All these factors have, and will continue to increase the number of people with access to the internet. What will also  increase is the potential to gather information from consumers, access secondary data sources, advertise and sell products. This isÂ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.